Latest Articles 

Αναζήτηση

Τι θα γίνει? Θα κοιμηθούμε σήμερα?


Αυτή είναι η μόνιμη αγωνία των θεραπευομένων που με επισκέπτονται προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αϋπνία. Μαύροι κύκλοι, κόκκινα μάτια, ευερεθιστότητα, θαμπή όψη, προβλήματα στην συγκέντρωση, πονοκέφαλοι:Αυτά είναι λίγα από τα φανερά συμπτώματα της αϋπνίας. Η αϋπνία συνυπάρχει συνήθως με κατάθλιψη, καρδιαγγειακά, αναπνευστικά, γαστρεντερικά προβλήματα, αγχώδεις διαταραχές κ.α.


Τι είναι όμως η αϋπνία?


H αϋπνία είναι η συχνότερη μορφή διαταραχής του ύπνου και χαρακτηρίζεται από μεταβολές στην ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου στη διάρκεια ενός 24ώρου. 1 στους 3 ενήλικες παρουσιάζει κάποια στιγμή στη ζωή του συμπτώματα αϋπνίας

Τα άτομα που έχουν αϋπνία αναφέρουν ότι :


Δυσκολεύονται να κοιμηθούν (αϋπνία τύπου επελεύσεως / αϋπνία έναρξης)


Ξυπνούν στη μέση της νύχτας και δεν μπορούν να ξανακοιμηθούν ή ξυπνούν πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας (αϋπνία τύπου διακρατήσεως / ενδιάμεση αϋπνία)


Ξυπνούν το πρωί νωρίτερα από την επιθυμητή ώρα χωρίς να νιώθουν ότι έχουν ξεκουραστεί (αϋπνία τύπου αφυπνίσεως / πρώιμη αφύπνιση)


Ένα από τα συχνότερα προβλήματα που αναφέρουν ως αιτία της αϋπνίας τους τα άτομα με διαταραχές ύπνου είναι το στρες, κυρίως μείζονα στρεσογόνα γεγονότα ζωής, όπως η απώλεια αγαπημένων προσώπων ή της δουλειάς, η συνταξιοδότηση, η εργασία και χρόνια προβλήματα. Το στρες θεωρείται ένας από τους πιο βασικούς πυροδοτητές αλλά και ένα από τα πιο έντονα αποτελέσματα της έλλειψης ύπνου. Ουσιαστικά, το στρες προκαλεί αϋπνία και η αϋπνία στρες,δημιουργείται έτσι ένας φαύλος κύκλος. Στις συνέπειες της αποστέρησης του ύπνου υπάγονται ο διαβήτης και παχυσαρκία, τα ατυχήματα, η χαμηλή αντίσταση του ανοσοποιητικού, η μειωμένη συγκέντρωση και μνήμη, η πρόωρη γήρανση και η υιοθέτηση ανθυγιεινών συμπεριφορών (διατροφή, κάπνισμα, αλκοόλ).


Τι μπορώ να κάνω για να κοιμηθώ?

Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι ΠΟΛΛΑ, αρκεί να το θέλετε. Η απλή και γρήγορη αλλά προσωρινή λύση είναι κάποιο σκεύασμα, κάποιο γιατροσόφι και, σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, κάποιο χάπι .Η ανακούφιση όμως θα είναι επιφανειακή και για λίγο. Ποιός ο λόγος να μπείτε σε αυτό το ‘’τριπάκι’’ όταν μπορείτε να χρησιμποιήσετε το ίδιο σας το σώμα για να χαλαρώσετε? Ακολουθώντας μια σωστή υγιεινή ύπνου και μαθαίνοντας μαζί μου να ελέγχετε το στρες σας μπορείτε να απολαύσετε επιτέλους έναν ποιοτικό ύπνο.



Εσείς? Πώς κοιμάστε? Μήπως ήρθε η ώρα να εξετάσετε καλύτερα τον ύπνο σας?

19 προβολές0 σχόλια